tisdag 10 mars 2009

oliver twist var en rik en. jag däremot!

Min mobil har gått i graven så idag har jag varit på mobiljakt med min mor. tänkte att jag skulle köpa nå skit i väntan på att mitt tre abonemang går ut nästa månad och jag kan köpa min efterlängtade iphone. visade sig dock att för att använda 3 måste man ha 3g och då steg prislappen till 3 papp för en ful nokia telefon. efter ha dividerat med säljare i typ tre timmar orkade jag inte mer. köpte en iphone och mitt inre grät av ekonomisk kolaps. fick den inte ens. När jag köpt den informerade säljaren att dom inte hade någon inne och jag gott fick vänta tills torsdag. uffa!

så nästa månad lyder mina telefonräkningar såhär:
3. slutnota : 650:-
telia startnota: 250:-
iPhone: 5200 (tror jag)
abbonemang: 299+149 = 448:-
drulle försäkring: 350:-

6898:-

Köpt en mobil. haft sönder en mobil. lånat en mobil och slutligen köpt den dyraste jag kunde hitta. hejdå pengar. men som man bäddar... får intala mig själv att min favoriträtt är makaroner. mmm makaroner!

/Maple

2 kommentarer:

claes larsson sa...

Må vara dyrt men nu har du den. Som du har längtat. Fett!

Township.of.Maple sa...

ja, som smöööör :D