tisdag 24 mars 2009

Tack tack tack tack

Kollade jusst min deklaration på skatteverkets hemsida. Mitt hjärta tog en salsa, övergick till macarena dansen och avslutade med en rondat när siffrorna minus7450 stod inbäddat med massa andra mystiska siffror. Ringde förskräckt genast och väckte min pålitlige bankman som vart mycket irriterad och inte ville prata. Grävde vidare efter upptäckten av datumet 2007-06-21 stod brevid, (Mycket skrämmande minuter innan den upptäkten)

tillslut efter mycket långa minuter och försök till att tänka positivt till tanken av att behöva jobba hela sommaren, upptäckte jag en bra mer trevligare sida som informerade mig om att jag skulle få tillbaka en nätt liten summa till midsommar. inget överdrivet, men inte minus 7500 iallafall

Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen. Eller vad det är för något han hojtar, den där broder Tuck i Disney's Robin Hood?.

/Maple

Inga kommentarer: